10 cech dobrego logo

Lata doświadczeń nauczyły nas tego, że tworzeniu logo towarzyszą pewne aspekty, które warto wziąć pod uwagę.

Podstawowe kwestie przy tworzeniu znaków towarowych, symboli lub ikon są zawsze takie same. Natychmiastowa identyfikacja, jak również wizualna definicja tego, czym zajmuje się firma lub co to za produkt i jak on działa, to nasze cele. Opracowanie skutecznego symbolu wymaga spełnienia wielu różnych kryteriów. Poniżej znajduje się lista dziesięciu, które muszą być brane pod uwagę w tworzeniu dobrego logo, symbolu lub ikony:

xgrafik-widocznosc-grafik

1. Widoczność
Musi wyróżniać się w swoim otoczeniu, aby zagwarantować szybką i zapamiętywalną identyfikację. Widząc, jak logotyp wyróżnia się wśród paplaniny stołecznego centrum miasta jest dobry test wizualny dla wielu znaków towarowych.

xgrafik-zastosowanie-grafik

2. Zastosowanie
Jak można osadzić symbol w różnorodnych zastosowaniach? Od wyświetlania na monitorze do tłoczenia na ciepło w procesie produkcji. Musi spełniać wymogi wielu zastosowań technicznych.

xgrafik-indywidualny-charakter-grafik

3. Indywidualny charakter
Czy znak odróżnia się od konkurencji? Ważne jest aby pamiętać, że wiele pozwów wydano w oparciu o fakt podobieństwa logo do konkurencji, i wiele z tych spraw wygrano w sądzie.

xgrafik-prostota-uniwersalnosc-grafik

4. Prostota / Uniwersalność
Czy koncepcja tego symbolu jest łatwa do rozpoznania? Jako twórcy, którzy nie chcą „przekombinować” musicie wiedzieć, w którym momencie należy skończyć ozdabianie. Kilka dodatkowych kresek w kompozycji może zmienić jego przejrzystość.

xgrafik-zachowanie-grafik

5. Zachowanie
Ktoś, kto operuje znakiem musi grać w małą, psychiczną grę z odbiorcą. Bank symbolem Ameryki jest dobrym przykładem – gdy dana osoba ma przeczytać kształt form liter jak orzeł, że nigdy nie zobaczyć go w inny sposób. Jeżeli symbol jest zbyt łatwy do odczytania, widz nie doświadcza tajemnicy odkrycia, a tym samym nie ma intymnego kontaktu ze znakiem.

xgrafik-kolor-grafik

6. Kolor
Od lat dobrą praktyką jest wstępne projektowanie wszystkiego w czerni i bieli, mając jednocześnie na uwadze przyszły aspekt kolorystyczny. Dobre logo musi sprawdzać się w wielu technologiach takich jak faks czy ksero, które nie są w stanie wyświetlić subtelnych niuansów niektórych palet kolorów, tłoczenia czy złocenia.

xgrafik-charakter-opisowy-grafik

7. Charakter opisowy
Czy symbol zdradza w pewnym stopniu charakter firmy lub produktu? Skutecznym jest ten, który to robi, nie będąc jednocześnie zbyt dosłownym.

xgrafik-ponadczasowosc-grafik

8. Ponadczasowość
Dawniej projektanci łudzili się nadzieją, że czas życia dobrego znaku towarowego wynosić będzie od piętnastu do dwudziestu lat. Teraz obserwujemy obroty korporacyjnych programów tożsamościowych w okresie maksymalnie pięciu lat. Mimo to, nadal trzeba uważać, aby nie przestrzegać aktualnych trendów, bo mają ograniczoną żywotność.

xgrafik-modulowosc-grafik

9. Modułowość
Czy potencjał zaznaczyć dostosować do wielu aplikacji? Widzieliśmy najlepsze oceny rozwodnionego w ich prezentacji na drodze typografia wsparcia lub inne elementy graficzne są obsługiwane. Wszystkie elementy muszą współpracować ze sobą, aby utworzyć jedną głosu.

xgrafik-wartosc-dodana-grafik

10. Wartość dodana
Wiek, zastosowanie i powszechne uznanie logo jest kwestią nadrzędną jego rozwoju. Wiedząc, kiedy i co do przeprojektowania są istotne dla projektanta. Gdyby się zbliżył do przeprojektowania skrypt, Coca-Cola, powinno to być trudne do zastąpienia wartości obecny rynek zachowuje.

Niektóre mają różne opinie na temat wartości kapitałów własnych. Na przykład, w dramatycznej akcji w ciągu ostatniego roku, Steve Jobs, Apple zdecydował się na zmianę słynny symbol od firmy Apple wielobarwny ze stałym znakiem jednym kolorze. Jego uzasadnienie było, że stary symbol odzwierciedlenie zbyt wiele na pierwszych dni Apple i nie tam, gdzie firma czele. Kwestionując tym bardziej, chciałbym zaproponować, że to te wczesne dni wynalazku przez dwa młodego człowieka w garażu, które powinny być utrzymywane przy życiu.

Reklamy